Διαδικασίες, Συχνότητα & Εκτίμηση Καταμέτρησης
Συχνές Ερωτήσεις
Με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των πελατών του, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ξεκινήσει την μηνιαία καταμέτρηση η οποία και θα ολοκληρωθεί πανελλαδικά το προσεχές διάστημα.
Η συχνότητα καταμέτρησης των ηλεκτρικών εταιρειών στην Ευρώπη ποικίλει. Σαν παράδειγμα, αναφέρουμε ότι η γαλλική εταιρεία EDF καταμετρά κάθε 6 μήνες, η βελγική SPE, η νορβηγική Hafslund και η σουηδική EON καταμετρούν κάθε 12 μήνες, η σκωτική Scotish Power κάθε 24 μήνες και η ολλανδική NUON κάθε 36 μήνες. Ωστόσο, καταναλώσεις υπολογίζουν κατ’ εκτίμηση («έναντι»), συνήθως κάθε μήνα, και η εκκαθάριση γίνεται όταν πραγματοποιηθεί η καταμέτρηση.
Το πρόγραμμα καταμέτρησης που εφαρμόζει ο ΔΕΔΔΗΕ είναι συγκεκριμένο και τηρείται, κατά κανόνα, δίχως παρεκκλίσεις. Είναι ενδεχόμενο όμως σε μεμονωμένες περιπτώσεις να μην καταστεί δυνατή η λήψη της ένδειξης κατά την προγραμματισμένη ημερομηνία καταμέτρησης είτε λόγω αδυναμίας πρόσβασης στο χώρο του μετρητή είτε λόγω ανωτέρας βίας (πχ. άσχημες καιρικές συνθήκες, τεχνικό πρόβλημα, κλπ.)
Στην περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η λήψη της ένδειξης λόγω αδυναμίας πρόσβασης στο χώρο του μετρητή, ο καταμετρητής επικολλά στο ακίνητο ενημερωτικό έντυπο, με το οποίο γνωστοποιείται στον καταναλωτή η δυνατότητα να δώσει ο ίδιος τηλεφωνικά την ένδειξη, εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος. Στην περίπτωση που ο καταναλωτής δεν ανταποκριθεί, τότε αυτόματα το μηχανογραφικό σύστημα προβαίνει σε εκτίμηση των καταναλώσεων.
Στην περίπτωση που η μη λήψη της ένδειξης οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας τότε ο ΔΕΔΔΗΕ, με κριτήριο την παροχή της καλύτερης δυνατής και προς όφελος του καταναλωτή υπηρεσίας, υιοθετεί και πάλι τη διαδικασία εκτίμησης των καταναλώσεων.
Η εκτίμηση γίνεται αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών. Δεν είναι αυθαίρετη αλλά βασίζεται σε συγκεκριμένο αλγόριθμο που περιλαμβάνει τα ιστορικά στοιχεία των καταναλώσεων, όπως είναι οι καταναλώσεις της αντίστοιχης χρονικής περιόδου του προηγούμενου έτους. Κατά συνέπεια, η εκτιμηθείσα κατανάλωση δε διαφέρει σημαντικά από την πραγματική κατανάλωση του διμήνου, εκτός και εάν το τελευταίο χρονικό διάστημα διαφοροποιήθηκαν οι καταναλωτικές συνήθειες του καταναλωτή.